Mam nadzieje, że wpis jest dla Ciebie wartościowy.

Chcesz porozmawiać z ekspertem? Kliknij tutaj!

Post image

Praca handlowca to ciągły kontakt z ludźmi, budowanie relacji i określanie potrzeb swoich klientów. Im większa sprzedaż, tym większa konieczność automatyzacji działań aby sprzedawać szybciej, lepiej i skuteczniej i oczywiście skalować swoją sprzedaż. Oto lista propozycji narzędzi wspierających sprzedaż, które ułatwią Twoją codzienną pracę jako handlowca.

Praca handlowca w firmie wiąże się z wykonywaniem wielu różnych zadań. Poza oczywistym kontaktem z klientem, osobistym, telefonicznym lub mailowym, handlowiec może i zasadniczo powinien wykonać dodatkowe czynności, które pomogą mu odpowiednio poprowadzić sprzedaż. Ze względu na to, że sprzedaż jest procesem, wymaga odpowiedniego planowania i dokumentowania poszczególnych jego etapów. Proces sprzedaży może trwać kilka dni ale równie dobrze klika tygodni a nawet miesięcy. W przypadku niektórych produktów, takich jak np. systemy informatyczne procesy sprzedażowe potrafią trwać nierzadko rok czasu. Aby wiedzieć na jakim etapie znajduje się dany proces sprzedaży oraz jakie ustalenia zostały do tej pory podjęte, handlowiec będzie potrzebował odpowiednich narzędzi.

Nie tylko dokumentowanie i analizowanie procesu sprzedaży wymaga zastosowania różnych narzędzi IT. Odpowiednie narzędzia przydadzą się również podczas tworzenia bazy potencjalnych klientów oraz działań prospektingowych a w dobie pandemii konieczne stały się również programy do wideokonferencji czy też umożliwiające pracę zdalną. Dla mobilnych handlowców nieodzownym narzędziem stały się aplikacje mobilne, umożliwiające zdalny dostęp do dokumentów i informacji firmowych a także kalendarza spotkań z klientami.

Jakie konkretnie narzędzia i w jaki sposób mogą wspierać pracę handlowców w firmie? Oto 15 narzędzi wspierających handlowców w ich codziennej pracy.

1. CRM (customer relationship management)

to oprogramowanie, które wspiera komunikację firmy z klientami. Gromadzone są w nim informacje na temat ich relacji od momentu pierwszego styku z ofertą aż do etapu sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Przechowywane są w nim również informacje ze wszystkich kanałów komunikacji z klientem takich jak e-mail, strona www, czat na żywo, kampanie reklamowe lub media społecznościowe. Pozwala to na opracowanie skutecznej strategii komunikacji z klientem.
Programy CRM są bardzo rozpowszechnione i oferuje je wiele firm, które dostarczają oprogramowanie dla firm. Mogą to być rozwiązania desktopowe lub chmurowe. Te ostatnie zdają się być obecnie bardzo popularne ze względu na łatwą implementację i dostępność dla urządzeń mobilnych. Do najpopularniejszych należą takie CRMy jak: LiveSpace, Hubspot, Salesforce czy Firmao.
W Internecie można znaleźć ranking programów CRM a także wiele informacji na temat, jak wybrać najlepszy taki program dla naszej firmy. Link do rankingu znajdziesz tu: RANKING CRM

text

2. DOCUframe firmy GSD Software

jest ciekawą propozycją wspomagającą pracę handlowca i oferującą możliwości komunikacji i archiwizacji danych. Aplikacja pozwala na bezpieczne przetwarzanie dokumentów w formie cyfrowej. Umożliwia to znaczną redukcję dokumentów papierowych oraz zmniejsza nakłady pracy związane z ich obiegiem, przetwarzaniem i przechowywaniem. W systemie każdy dokument zapisany jest tylko raz, a funkcja przypisywania pozwala wielu użytkownikom na bezpośredni dostęp do niego z dowolnego miejsca. Dzięki temu w DOCUframe mamy zawsze aktualną wersję dokumentu. W łatwy sposób możemy następnie odnaleźć go za pomocą rozbudowanych filtrów wyszukiwania lub funkcji wyszukiwania pełnotekstowego. To wszystko zapewnia nam wysoki komfort pracy, bezpieczeństwo danych oraz oszczędność czasu i pieniędzy. LINK
Chcesz otrzymać więcej informacji? Zapisz się na newsletter ! LINK

text

3. Sales Force Automation (SFA)

jest alternatywą dla system CRM I stanowi wsparcie dla działu handlowego firmy poprzez automatyzację biznesowych zadań sprzedażowych. Dzięki niemu można przetwarzać zamówienia, zarządzać kontaktami i relacjami z klientami, wymieniać potrzebne informacje, sprawdzać stany magazynowe a także organizować wszystkie pozostałe działania handlowe. SFA pozwala również na wyznaczenie targetu handlowcom, efektywne organizowanie ich pracy oraz realizację planów sprzedażowych.
SFA umożliwia określenie szans sprzedaży, klasyfikację klientów a także podział wszystkich czynności, które przyczynią się do zwiększenia wyników w Twojej firmie. Programy SFA tak samo jak CRM pomagają zorganizować pracy sprzedawców, jednak umożliwiają także organizowanie interakcji z klientem na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Dzięki SFA dowiesz się więcej o preferencjach twoich klientów i jak najlepiej do nich docierać z ofertą. LINK

Jeśli interesuje Cię temat oprogramowania dla handlowców, to umów się na bezpłatną konsultację z jednym z naszych ekspertów.

4. Woodpecker i MailerLite

Woodpecker to narzędzie do automatyzacji wysyłek cold mail i przypomnień (follow-upów). Jest to zaawansowane narzędzie, które korzystając z naszego IMAPu loguje się na naszą skrzynkę pocztową i wysyła z niej wiadomości. Narzędzie rozpoznaje, gdy klient odpowie na naszego maila i wstrzymuje wysyłkę kolejnych wiadomości do niego. Dzięki niemu można w wysokim stopniu zautomatyzować wysyłkę cold maili do klientów i uniknąć straty ogromnej ilości czasu przeznaczonego na ręczną wysyłkę kampanii mailingowych oraz zyskać wiedzę na temat wskaźnika otwarć i odpowiedzi, co doskonale pozwala optymalizować wysłane do klienta treści. LINK

Podobnym rozwiązaniem dla email marketingu jest MailerLite. To narzędzie jest niezwykle proste i intuicyjne w obsłudze. Umożliwia szybkie tworzenie pięknych kampanii mailingowych, śledzenie ich wyników, zarządzanie subskrybentami, projektowanie pop upów i stron lądowania. Mimo wielu rozbudowanych funkcji i możliwości integracji MailerLite zachował prostotę i łatwość obsługi. LINK

text

5. Leadfeeder i Albacross

Leadfeeder pokazuje Ci firmy odwiedzające Twoją stronę, jak Cię znalazły i czym są zainteresowane. Program identyfikuje nazwy firm odwiedzających Twoją stronę i zmienia anonimowy ruch na prawdziwe nazwy firm, pokazując przy tym dokładne ich zachowanie na Twojej witrynie. Klienci o wysokim potencjale zostają zakwalifikowani przez program jako Hot Lead. Następnie dzięki odpowiedniej opcji program wyszuka i podpowie, z którą osobą z zainteresowanej firmy najlepiej jest się kontaktować ujawniając dane kontaktowe w postaci adresu email lub numeru telefonu. Dostępna jest opcja integracji z CRM i automatycznego marketingu. LINK

Innym narzędziem do sprawdzania firm odwiedzających naszą stronę jest Albacross. Jest to genialne narzędzie, które pokazuje nam, jakie firmy były na naszej stronie internetowej. Program podaje również ich domenę, dzięki temu możemy od razu przejść na ich stronę internetową i za pomocą narzędzia Snov.io znaleźć kontakt do osób decyzyjnych. Na podstawie informacji o tym ile razy dana firma była na naszej stronie, jakie podstrony odwiedzała oraz jak dużo czasu spędziła na naszej domenie, możemy stwierdzić, jakich informacji potencjalny klient szuka i kontaktować się z nim z odpowiednim komunikatem. LINK

text

6. Bisnode (Dun & Bradstreet)

baza danych firm, pozwalająca na wyszukiwanie nowych klientów. Korzystanie z bazy daje możliwość zwiększenia sprzedaży a także ekspansję na rynki zagraniczne. Ponadto oferuje analizy rynku oraz weryfikację firm i osób. Jest to nieodzowne narzędzie dla handlowców robiących prospecting. LINK

7. Kalendarz Google czyli zintegrowane kalendarze online, zaprojektowane do pracy zespołowej

posiada funkcję udostępniania, jest zintegrowany z narzędziami Google m.in. Gmailem i Google Meet, ułatwia planowanie zadań. Kalendarz pozwala na szybkie planowanie spotkania i sprawdzanie dostępności współpracowników. Swój kalendarz można udostępniać, określając przy tym, czy widoczne będą pełne szczegóły wydarzenia, czy tylko informacja o dostępności uczestników. Wszystkie informacje dotyczące terminu można wyświetlać i edytować w telefonie lub na tablecie, używając do tego zoptymalizowanych aplikacji mobilnych lub przeprowadzając synchronizację z wbudowanym kalendarzem telefonu. Narzędzie z pewnością przyda się do planowania wydarzeń a także do optymalizacji trasy „przelotowej” konsultantów lub handlowców. LINK

text

8. Trello

narzędzie służące do zarządzania projektami w zespołach i organizacji ich pracy. Jest ono w stylu Kanban i prezentuje poszczególne zadania na tablicach w postaci zdefiniowanych kolumn. Wszystkie zadania dodawane są do kolumn w formie żółtych karteczek, jakie często widuje się w biurach przypięte np. do tablic nad biurkiem. Tablica składa się z kliku kolumn, pierwsza jest przyporządkowana zadaniom do wykonania, które przypisuje się wybranym członkom zespołu wraz z określeniem terminu ich wykonania. Druga odpowiada za zadania, które są w trakcie realizacji, trzecia do zadań już wykonanych i będących już w akceptacji czy weryfikacji oraz ostatnia - do zadań już zakończonych czy zrealizowanych. Wszystkie karty z zadaniami w poszczególnych kolumnach można przenosić pomiędzy sobą metodą przeciągnij i upuść, w zależności od postępu prac nad nimi. Jeśli miały określony termin wykonania, narzędzie przypomina o zbliżającym się terminie w wiadomości e-mail bądź w powiadomieniach w aplikacji mobilnej. LINK

Jeżeli szukasz odpowiednich narzędzi IT dla swojego biznesu i chciałbyś o nich porozmiawiać, to umów się na bezpłatną konsultację z jednym z naszych ekspertów.

9. Zoom

nowoczesna i efektywna platforma wideo do telekonferencji. Platforma zapewnia wysoką jakość obrazu oraz audio w technologii HD, pozwala na udział w spotkaniach online z dowolnego urządzenia takiego jak PC, Mac, tabletów oraz smartfonów. Podczas spotkań organizowanych za pomocą Zoom można udostępniać ekran oraz aplikacje.
Ogromnym plusem platformy jest dostępność polskiego numeru lokalnego, który umożliwia wdzwanianie się do sesji z telefonów stacjonarnych i komórkowych zgodnie z indywidualną stawką operatora telefonicznego. Spośród platform do telekonferencji Zoom najrzadziej ma problemy z połączeniem i najlepiej wypada wtedy, kiedy połączenie internetowe jest słabe u konkretnych osób. Narzędzie sprawdza się podczas szkoleń online czy webinarów i umożliwia nagrywanie transmitowanych eventów. LINK

text

10. Miro

to skalowalna, bezpieczna, przygotowana na różne urządzenia tablica umożliwiająca współpracę podczas pracy zdalnej w różnych lokalizacjach. Narzędzie dodatkowo wspiera integrację z najbardziej popularnymi narzędziami takimi, jak: Google Drive, Dropbox, Trello, Jira, Rally, Slack czy Google Contacts. Aplikacja ta pozwala na pracę wielu uczestników równocześnie i pozwala na śledzenie ruchu kursora myszki każdego z nich. Daje to możliwość aktywnego uczestnictwa w tworzeniu różnego rodzaju diagramów uzupełnianych pomysłami innych uczestników czy też komentowania tworzonych planów. Miro posiada zbiór gotowych szablonów umożliwiających między innymi:

  • mapowanie historyjek użytkowników,
  • tworzenie roadmapy produktowej,
  • analizę źródeł problemu w modelu “5 whys”,
  • przeprowadzenie retrospektywy zespołowej,
  • zorganizowanie burzy mózgów z wykorzystaniem mapy myśli.

LINK

text

11. LinkedIn + Sales Navigator

Sales Navigator jest genialnym narzędziem pod kątem rozumienia na przykład sytuacji danej firmy. Widzimy dzięki Sales Navigatorowi, czy zatrudnienie w danej firmie rośnie ostatnio, czy maleje. Narzędzie pozwala wyszukiwać prezesów firm o różnym potencjale, dając od razu dostęp do ich profilów na LinkedIn. Następnie używając snov.io (opisane w dalszej części artykułu) możemy otrzymać ich adresy mailowe.
Sales Navigator też pokaże mi, czy jest być może w mojej sieci ktoś, kto może mnie tej osoby przedstawić a po wejściu na firmę będę mógł zobaczyć, jakie jest grono decyzyjne w danej firmie. Umożliwia nam to bardzo mocne skrócenie czasu przygotowania listy prospektów i to takiej, która jest naprawdę dobrze przygotowana i przemyślana. LINK

text

12. Czatbot

to wirtualny asystent lub wirtualny doradca, którego zadaniem jest rozmowa z osobą będącą na naszej stronie internetowej. Rozmowa ma charakter tradycyjnego czatu tekstowego. Docelowo chatbot może pełnić najróżniejsze funkcje. W rzeczywistości jest to program komputerowy działający online, który składa się ze zbioru algorytmów odpowiadających za prowadzenie konwersacji i wszystkie działania z nią związane. Jego zasadniczym zadaniem jest rozmowa z internautami, nawet wieloma jednocześnie. Wirtualny asystent dzięki swojemu oprogramowaniu rozpoznaje zadane pytanie i stara się dopasować odpowiedź. W przypadku, gdy pytanie zadane przez użytkownika jest niezrozumiałe (lub po prostu nie ma na nie odpowiedzi w bazie wiedzy) chatbot stara się dopasować jedną z wypowiedzi 'awaryjnych', bądź próbuje nauczyć się od rozmówcy, aby następnym razem przy takowym pytaniu skorzystać z tej wiedzy.
Standardowo każdy czatbot posiada pewną wiedzę z danego zakresu, przykładowo na temat firmy, instytucji, produktu, usług lub osób. Korzysta z własnych baz danych, ma także możliwość czerpania informacji z zewnętrznych. Wirtualny asystent nie tylko udziela odpowiedzi na pytania ale także sam stara się prowadzić rozmowę, kierując ją na tematy związane z działalnością danej firmy, bądź przedstawieniem oferty. LINK

text

13. Sellizer

to kompleksowe narzędzie wspierające sprzedaż, które powiadomi Cię, gdy klient otworzy ofertę oraz przekaże kluczowe statystyki, do których nigdy nie miałeś dostępu. Daje nam to informację, ile naszych ofert jest otwieranych, jak długo są czytane, które strony są najczęściej czytane. Umożliwia to nam poprawę procesu sprzedaży a także wszelkie działania sprzedażowe, gdyż pozwala nam zrozumieć, jak dany klient czytał ofertę. Być może pominął pewne rozdziały w ofercie i warto mu o nich opowiedzieć podczas rozmowy.
Najważniejszą rzeczą, jaką zyskujemy dzięki tej aplikacji jest to, że możemy optymalizować treść naszej oferty. Jeżeli więc wyjdziemy z założenia, że oferta jest jednym z najważniejszych dokumentów w sprzedaży, to Sellizer pozwala pozyskać dane o tym, w jaki sposób oferty są czytane. Jeżeli pewne elementy oferty nie są czytane, to trzeba je usunąć, są po prostu zbędne i to pokazują dane z Sellizera. Warto tu zaznaczyć, że narzędzie to jest też stosunkowo niedrogim rozwiązaniem. LINK

text

14. Hunter.io i Snov.io

narzędzia do wyszukiwania adresów e-mail. Różnią się od siebie bardzo mocno. Hunter.io pomaga nam znaleźć strukturę adresu mailowego w danej firmie, że na przykład maile są tworzone na wzór pierwsza litera imienia, nazwisko plus domena firmowa. Hunter pomaga nam też sprawdzać, czy dany adres mailowy istnieje. Hunter ma w ofercie wersję bezpłatną oczywiście z limitem wyszukiwań. Jeżeli nie generujemy dużej liczby zapytań, to powinien nam wystarczyć. LINK
Innym narzędziem jest Snov.io, które posiada dodatkowo rozszerzenie do przeglądarki. Wystarczy, że wejdziemy na stronę firmową a po przejściu do tej aplikacji zobaczymy listę osób, które pracują w tej firmie wraz z możliwością ściągnięcia ich adresów mailowych. To bardzo mocno przyspiesza pracę prospectingową i ułatwia znajdowanie docelowych osób. Snov.io też sprawdzi nam, czy dany mail istnieje i czy warto na niego wysyłać. Snov.io też pokaże nam profil LinkedIn’owy poszczególnych osób, natomiast nie pokaże nam danych, jeżeli dana firma nie ma profilu na LinkedIn’ie. Pokaże nam wtedy takie same dane jak hunter.io. LINK

text

15. SurferSeo

to innowacyjne narzędzie, które analizuje witryny z Top 47 wyników wyszukiwania, aby dostarczyć Ci informacji o ich wspólnych cechach. To analiza w oparciu o dane, która pomoże przygotować treści na stronę, aby były skutecznie zoptymalizowane pod SEO.
SurferSeo analizuje dokładnie dane znajdujące się w konkretnych elementach strony, w oparciu o strukturę html: cała treść między znacznikami body, meta title, meta description, elementy pogrubione, paragrafy, opisy alternatywne obrazów, nagłówki, treści powyżej linii przewijania znacznie ułatwiają pozyskanie informacji, co w tych miejscach na stronie powinno się znajdować. W każdym z elementów znajdziesz informacje dotyczące ilości tekstu oraz zagęszczenia słów kluczowych w różnej formie (dopasowanie ścisłe, przybliżone, konkretne słowa będące częścią frazy). Dodatkowo narzędzie analizuje linki, prędkość, wagę stron z Top10, liczbę obrazów, które się na nich znajdują, oraz liczbę fraz, na które strony te rankują, zarówno dla domeny, jak i konkretnego adresu url. Narzędzie na pewno przyda się, jeżeli prowadzisz blog lub tworzysz dużo kontentu na stronie. LINK

Jeśli temat transformacji cyfrowej jest dla Ciebie interesujący, to umów się na bezpłatną konsultację z jednym z naszych ekspertów.

Porozmawiaj z ekspertem

Tworzymy dedykowane aplikacje biznesowe od 30 lat.

POROZMAWIAJ Z EKSPERTEM

Dowiedz się co może zyskać Twoja firma, dzięki automatyzacji procesów - wykorzystując nowoczesne szyte na miarę oprogramowanie mające na celu zaspokojenie indywidualnych potrzeb Twojego przedsiębiorstwa.
Podczas 15 minutowej bezpłatnej konsultacji:
  • Chętnie posłuchamy o Twoich wyzwaniach i pomysłach w których może pomóc automatyzacja i cyfryzacja Twojej firmy.
  • Zaproponujemy możliwe rozwiązania i omówimy jakie korzyści mogą wnieść do Twojego przedsiębiorstwa.
  • Dowiesz się jak sprawnie i bez problemów wdrożyć systemy informatyczne w Twojej firmie i jak uniknąć najczęstszych błędów wdrożeniowych współpracując z wybranym dostawcą oprogramowania.
GSD logo
Opowiedz nam o swoich wyzwaniach
Nasz Ekspert skontaktuje się z Toba najszybciej jak to możliwe. Czas odpowiedzi to zazwyczaj 15 minut.
Photo not found.
Chętnie omówimy Państwa indywidualne wymagania i potrzeby - bezpłatnie i bez zobowiązań
Zadzwoń do nas pod numer:
+48 534 364 515